Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Zámecké skleníky v Náměšti
Centrum Nová Palmovka
Motorest Gabro Petrov nad Desnou
Pavlačový dům Šámalova 87
Statek Hruškovice
Loučná nad Desnou (žzast a výhybna)
Velké Losiny zámek (žzast)
Železniční trať Moravské Budějovice – Jemnice
Tržnice na Cejlu
Pavlačový dům Cejl 36
Fotka

Špičácký tunel


Název tunelu: Špičácký
Evidenční číslo: 6
Délka: 1747,25 m
Trať: Plzeň – Železná Ruda (183)
Úsek: Hojsova Stráž-BrčálníkŠpičák
Zprovozněn: 1877
Zrušen: v provozu (2015)
Počet kolejí zamýšlený: 2
Počet kolejí současný (2015): 1

Popis

Podle původního záměru dvojkolejný, skutečně však po celou dobu provozu jednokolejný tunel se nachází na katastru obce Železná Ruda na trati Plzeň – Železná Ruda (183) mezi stanicemi Hojsova Stráž-Brčálník a Špičák. Tunel z roku 1877 razili převážně Italové, ale také další obyvatelé rakouské monarchie různých národnostních skupin. Při poměrně náročné stavbě zahynuly desítky dělníků, kteří jsou pohřbení na nedalekém hřbitově, který proslul právě vystavenými malovanými márami zemřelých barabů.

Do roku 2007 byl Špičácký tunel nejdelším tunelem na české železniční síti, v tomto roce jej překonal o 11 m Březenský tunel nedaleko Chomutova.

Vzhledem k původnímu záměru vést tunelem dvě koleje je tunel poměrně široký a skýtá tak bezpečnou příležitost k návštěvě nezávisle na poměrně čilém provozu.

Zdroje

  1. Stečínský, B.: Železniční tunely v České republice, dostupné z http://www.tunely.cz/tunely/zajimavosti/zaj1/zeltun02.htm.



Článek na dané téma si můžete přečíst rovněž na serveru Správným směrem.cz

Článek ze dne 1. 8. 2015 byl naposledy upraven dne 1. 8. 2015 a zobrazen celkem 20386×, naposledy dne 8. 10. 2025 v 11:15.

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka: